۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: 1006498

اعضای هیات رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس مشخص شد

انتخابات کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، امروز یکشنبه (۲۸ مردادماه) برگزار شد و سیدحاجی محمد موحد نماینده کهگیلویه و بویراحمد نایب رئیس اول کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به عنوان نایب رئیس دوم و علی کشوری نماینده قائمشهر به سمت سخنگوی کمیسیون انتخاب شدند.

همچنین محمدامیر نماینده اهواز به عنوان دبیر اول و یر دبیر اول و محمد معتمدی زاده نماینده مردم سیرجان به عنوان دبیر دوم کمیسیون اصل نود مجلس انتخاب شدند.

پیش از این حجت الاسلام نصرالله پژمان فر به عنوان رئیس کمیسیون اصل نود مجلس انتخاب شده بود.

بر اساس اصل ۹۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، هر کس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قوه قضائیه داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را کتباً به مجلس شورای اسلامی عرضه کند. مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی دهد و در مواردی که شکایت به قوه مجریه یا قوه قضائیه مربوط است رسیدگی و پاسخ کافی از آنها بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام نماید و در موردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه برساند.

کمیسیون اصل ۹۰ یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است که وظیفه محول شده به مجلس در اصل ۹۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را انجام می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.